LEE MINHO

모바일 메뉴 열기

  • [PRESS] 이민호의 기부 플랫폼 '프로미즈', 홀트아동복지회에 기부금 전달
  • Date 2019. 09. 18
  • Hit 1,612
  • facebook twitter weibo



이민호가 입양대기 아동을 위한 기부금을 홀트아동복지회에 전달했다. 
지난 17일 이민호의 기부 플랫폼 '프로미즈(PROMIZ)'가 진행한 '우수하다 : 아이들에게 우유수염을 그려주세요'(이하 '우수하다') 캠페인을 통해 모은 수익금이 홀트아동복지회에 전달되었다.
이 수익금은 입양대기 아동의 일년치 우유 구입에 사용될 예정이다. 

올해로 5주년을 맞는 ‘프로미즈’는 즐거운 나눔이라는 가치 아래, 환경(물), 아이들, 동물 등 도움이 필요한 대상을 향한 깊이 있는 관심으로 다양한 캠페인을 성공적으로 진행해 왔다.
이는 보다 많은 사람들로 하여금 기부 대상에 대한 주의 깊은 시선을 갖게 함은 물론, 기부 자체에 대한 인식을 개선하는 데 큰 역할을 하고 있다.

특히 지난 2018년 첫발을 내딛은 ‘우수하다’ 캠페인은 기약 없이 새로운 가족을 기다리는 입양대기아동의 상태를 재조명했다는 의의를 가지며, 단순한 기부 형식이 아니라 프로젝트와 디자인,
그리고 제품의 결합이라는 새로운 방식으로 사회적 가치를 실현했다는 평가를 받고 있다.
어떤 한 사람의 기부가 아니라 제품을 구매하고 활동에 참여한 이들이라면 모두 자연스레 기부에 동참한 것이 되었기 떄문이다. 

또한, 우유를 마신 후 입가에 남는 우유자국을 형상화한 'ㅅ' 모양과 우유병의 그래픽 모티프를 사용하여 메시지를 효과적으로 표현했다는 점도 주목할 만하다.
제품의 디자인까지 기부의 목적과 연결시킨 ‘우수하다’ 캠페인은 세계 3대 디자인 어워드 중 하나인 iF 디자인 어워드의 2019년 ‘Social Campaign’ 부문을 수상하기도 했다. 

배우 이민호는 평소 사회 취약계층에 대해 관심을 가지고 꾸준히 ‘우수하다’ 캠페인을 홍보해 왔으며 앞으로도 ‘프로미즈’의 사회 공헌 활동에 적극적으로 참여할 뜻을 표했다.  

‘프로미즈’는 금번 기부금 전달에 그치지 않고 지속적으로 ‘우수하다’ 캠페인을 진행하여 입양대기 아동에 대한 현실과 인식 재고를 위해 노력할 예정이다. 

[엑스포츠뉴스=이소진 인턴기자]


Lee Min Ho's ‘PROMIZ' Presents Milk Mustache for Children
Project Supporting Milk and Food for adoption-waiting Children

Actor Lee Min Ho's donation platform "PROMIZ" delivered the donation to the Holt Children's Services on Wednesday.

The donation will be used to purchase a year's worth of milk for children in the Holt Children's Services, it has been prepared by proceeds from the PROMIZ project, Milk Mustache.

Celebrating its fifth anniversary this year, "PROMIZ" has successfully carried out various campaigns under the value of joyful sharing, with deep interest toward those who need help, such as the environment, children and animals. This not only gives more people a careful look at the target, but also plays a major role in improving awareness of the donation itself.

In particular, the "Milk Mustache" Project, which took its first step in 2018, has the significance of redefining the state of adoption-waiting children for a new family, and is said to have enlightened social values in a new way: combining projects, designs and products, not just in a donation format. Everyone who bought the product and participated in the activity means that they naturally joined the good cause and donation.

It is also noteworthy that the message was effectively expressed using the graphic motif of the milk bottle and the shape of the 'ᄉ' that depicts the milk mark left at the mouth after drinking the milk. The "Milk Mustache" project, which even linked the design of products to the purpose of donation, also won the 2019 "Social Campaign" category of the iF Design Awards, one of the world's top three design awards.

Actor Lee Min Ho has consistently promoted the "Milk Mustache" project with interest in the socially vulnerable, and has expressed his intention to actively participate in "PROMIZ" social contribution activities in the future.

PROMIZ will continue to carry out the "Milk Mustache" project, not just the delivery of donations this time, to try to reconsider the reality and awareness of children waiting for adoption.